Photo 1 sur 1
![Culture de destination : tourisme, musées et patrimoine, Kirshenblatt-Gimbl PB+= - Photo 1 sur 1](https://i.ebayimg.com/images/g/I0cAAOSws6RfhZME/s-l500.jpg)
Culture de destination : tourisme, musées et patrimoine, Kirshenblatt-G imbl PB+=
État :
Expédition :
Lieu : NY, États-Unis
Livraison :
Livraison prévue entre le lun. 1 juil. et le sam. 6 juil. à 43230
Renvois :
Renvoi sous 30jours. L'acheteur paie les frais de port du renvoi. En savoir plus- pour en savoir plus sur les renvois
Paiements :
Magasinez en toute confiance
Informations sur le vendeur
- 98% d'évaluations positives
Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :333752777869
Dernière mise à jour : mai 27, 2024 08:44:34 HAEAfficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications
Caractéristiques de l'objet
- État
- PublishedOn
- 1998-09-10
- ISBN
- 9780520209664
- EAN
- 9780520209664
- Subject Area
- Travel, Art, Business & Economics, Social Science
- Publication Name
- Destination Culture : Tourism, Museums, and Heritage
- Publisher
- University of California Press
- Item Length
- 1 in
- Subject
- Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Museums, Tours, Points of Interest, General, Anthropology / Cultural & Social
- Publication Year
- 1998
- Type
- Textbook
- Format
- Trade Paperback
- Language
- English
- Item Height
- 0.1 in
- Item Weight
- 30.5 Oz
- Item Width
- 0.7 in
- Number of Pages
- 348 Pages
À propos de ce produit
Product Information
Destination Culture takes the reader on an eye-opening journey from ethnological artifacts to kitsch. Posing the question, "What does it mean to show?" Barbara Kirshenblatt-Gimblett explores the agency of display in a variety of settings: museums, festivals, world's fairs, historical re-creations, memorials, and tourist attractions. She talks about how objects--and people--are made to "perform" their meaning for us by the very fact of being collected and exhibited, and about how specific techniques of display, not just the things shown, convey powerful messages. Her engaging analysis shows how museums compete with tourism in the production of "heritage." To make themselves profitable, museums are marketing themselves as tourist attractions. To make locations into destinations, tourism is staging the world as a museum of itself. Both promise to deliver heritage. Although heritage is marketed as something old, she argues that heritage is actually a new mode of cultural production that gives a second life to dying ways of life, economies, and places. The book concludes with a lively commentary on the "good taste/bad taste" debate in the ephemeral "museum of the life world," where everyone is a curator of sorts and the process of converting life into heritage begins.
Product Identifiers
Publisher
University of California Press
ISBN-10
0520209664
ISBN-13
9780520209664
eBay Product ID (ePID)
873089
Product Key Features
Number of Pages
348 Pages
Language
English
Publication Name
Destination Culture : Tourism, Museums, and Heritage
Publication Year
1998
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Museums, Tours, Points of Interest, General, Anthropology / Cultural & Social
Type
Textbook
Subject Area
Travel, Art, Business & Economics, Social Science
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.1 in
Item Weight
30.5 Oz
Item Length
1 in
Item Width
0.7 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
96-052399
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
306/.074
Lc Classification Number
Gn36.K57 1998
Table of Content
List of Illustrations Acknowledgments Introduction part 1 The Agency of Display Objects of Ethnography Exhibiting Jews part 2 A Second Life as Heritage Destination Museum Ellis Island Plimoth Plantation part 3 Undoing the Ethnographic Confusing Pleasures Secrets of Encounter part 4 Circulating Value Disputing Taste Notes Index
Copyright Date
1999
Description de l'objet du vendeur
Informations sur le vendeur professionnel
Numéro de TVA :
- GB 724498118
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :333752777869
Dernière mise à jour : mai 27, 2024 08:44:34 HAEAfficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications
Expédition et manutention
Lieu où se trouve l'objet :
NY, États-Unis
Expédition :
Monde entier
Lieux exclus :
Afrique du Sud, Arabie saoudite, Bahreïn, Barbade, Brésil, Bulgarie, Chypre, Guadeloupe, Guyane française, Indonésie, Irak, Irlande, Israël, Jordanie, Koweït, Liban, Libye, Martinique, Nouvelle-Calédonie, Oman, Polynésie française, Qatar, Royaume-Uni, Russie, Réunion, Slovénie, Turquie, Ukraine, Venezuela, Émirats arabes unis, Île Maurice
Expédition et manutention | À | Service | Livraison*Voir les remarques sur la livraison |
---|---|---|---|
Expédition sans frais | États-Unis | Expédition au tarif économique (USPS Media MailTM) | Livraison prévue entre le lun. 1 juil. et le sam. 6 juil. à 43230 |
Délai de manutention |
---|
Expédition dans les 4 jours ouvrables après réception du paiement. |
Taxes |
---|
Des taxes peuvent s'appliquer à la conclusion de la transaction. En savoir plusEn savoir plus au sujet du paiement de taxes sur les achats eBay. |
Taxe de vente pour cet objet (333752777869)
Taxe de vente pour cet objet (333752777869)
Le vendeur facture une taxe de vente pour les États suivants :
État | Taux de la taxe de vente |
---|
Modalités de renvoi
Après réception de l'objet, contactez le vendeur dans un délai de | Mode de remboursement |
---|---|
30 jours | Remboursement |
Les frais d'expédition du renvoi sont à la charge de l'acheteur.
Détails du paiement
Modes de paiement
Catégories populaires de cette Boutique
Évaluations comme vendeur (515 126)
t***j (2069)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Thanks
n***e (2464)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Great product + great price + great delivery = Great Seller
m***m (435)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Item arrived, but smells kind of strong.