Vous en avez un à vendre?

Culture de destination : tourisme, musées et patrimoine, Kirshenblatt-Gimbl PB+=

État :
Entièrement neuf
Prix :
54,29 $US
Environ74,39 $C
Ayez l'esprit tranquille. Renvois acceptés.
Expédition :
Sans frais Expédition au tarif économique. En savoir plussur l'expédition
Lieu : NY, États-Unis
Livraison :
Livraison prévue entre le lun. 1 juil. et le sam. 6 juil. à 43230
Le délai de livraison est estimé en utilisant notre méthode exclusive, basée sur la proximité de l'acheteur du lieu où se trouve l'objet, le service d'expédition sélectionné, l'historique d'expédition du vendeur et d'autres facteurs. Les délais de livraison peuvent varier, particulièrement lors de périodes achalandées.
Renvois :
Renvoi sous 30jours. L'acheteur paie les frais de port du renvoi. En savoir plus- pour en savoir plus sur les renvois
Paiements :
     

Magasinez en toute confiance

Garantie de remboursement eBay
Recevez l'objet commandé ou obtenez un remboursement. 

Informations sur le vendeur

Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :333752777869
Dernière mise à jour : mai 27, 2024 08:44:34 HAEAfficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications

Caractéristiques de l'objet

État
Entièrement neuf: Un livre neuf, non lu, non utilisé et en parfait état, sans aucune page manquante ...
PublishedOn
1998-09-10
ISBN
9780520209664
EAN
9780520209664
Subject Area
Travel, Art, Business & Economics, Social Science
Publication Name
Destination Culture : Tourism, Museums, and Heritage
Publisher
University of California Press
Item Length
1 in
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Museums, Tours, Points of Interest, General, Anthropology / Cultural & Social
Publication Year
1998
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.1 in
Author
Barbara Kirshenblatt-Gimblett
Item Weight
30.5 Oz
Item Width
0.7 in
Number of Pages
348 Pages

À propos de ce produit

Product Information

Destination Culture takes the reader on an eye-opening journey from ethnological artifacts to kitsch. Posing the question, "What does it mean to show?" Barbara Kirshenblatt-Gimblett explores the agency of display in a variety of settings: museums, festivals, world's fairs, historical re-creations, memorials, and tourist attractions. She talks about how objects--and people--are made to "perform" their meaning for us by the very fact of being collected and exhibited, and about how specific techniques of display, not just the things shown, convey powerful messages. Her engaging analysis shows how museums compete with tourism in the production of "heritage." To make themselves profitable, museums are marketing themselves as tourist attractions. To make locations into destinations, tourism is staging the world as a museum of itself. Both promise to deliver heritage. Although heritage is marketed as something old, she argues that heritage is actually a new mode of cultural production that gives a second life to dying ways of life, economies, and places. The book concludes with a lively commentary on the "good taste/bad taste" debate in the ephemeral "museum of the life world," where everyone is a curator of sorts and the process of converting life into heritage begins.

Product Identifiers

Publisher
University of California Press
ISBN-10
0520209664
ISBN-13
9780520209664
eBay Product ID (ePID)
873089

Product Key Features

Number of Pages
348 Pages
Language
English
Publication Name
Destination Culture : Tourism, Museums, and Heritage
Publication Year
1998
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Museums, Tours, Points of Interest, General, Anthropology / Cultural & Social
Type
Textbook
Subject Area
Travel, Art, Business & Economics, Social Science
Author
Barbara Kirshenblatt-Gimblett
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.1 in
Item Weight
30.5 Oz
Item Length
1 in
Item Width
0.7 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
96-052399
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
306/.074
Lc Classification Number
Gn36.K57 1998
Table of Content
List of Illustrations Acknowledgments Introduction part 1 The Agency of Display Objects of Ethnography Exhibiting Jews part 2 A Second Life as Heritage Destination Museum Ellis Island Plimoth Plantation part 3 Undoing the Ethnographic Confusing Pleasures Secrets of Encounter part 4 Circulating Value Disputing Taste Notes Index
Copyright Date
1999

Description de l'objet du vendeur

Informations sur le vendeur professionnel

Numéro de TVA :
  • GB 724498118
Awesomebooksusa

Awesomebooksusa

98% d'évaluations positives
1,2M objets vendus
Visiter la BoutiqueContacter

Évaluations détaillées du vendeur

Moyenne au cours des 12 derniers mois

Qualité de la description
4.8
Justesse des frais d'expédition
5.0
Rapidité de l'expédition
4.9
Communication
4.9

Catégories populaires de cette Boutique

Évaluations comme vendeur (515 126)

t***j (2069)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Thanks
n***e (2464)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Great product + great price + great delivery = Great Seller
m***m (435)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Item arrived, but smells kind of strong.

Évaluations et avis sur le produit

Aucune évaluation ni aucun avis jusqu'à maintenant.
Soyez le premier à rédiger un avis.