Vous en avez un à vendre?

Atteindre et enseigner par la psychothérapie éducative : un cas

État :
Très bon
Prix :
513,41 $US
Environ703,50 $C
Ayez l'esprit tranquille. Renvois acceptés.
Expédition :
Sans frais Expédition au tarif économique. En savoir plussur l'expédition
Lieu : NY, États-Unis
Livraison :
Livraison prévue entre le ven. 28 juin et le mer. 3 juil. à 43230
Le délai de livraison est estimé en utilisant notre méthode exclusive, basée sur la proximité de l'acheteur du lieu où se trouve l'objet, le service d'expédition sélectionné, l'historique d'expédition du vendeur et d'autres facteurs. Les délais de livraison peuvent varier, particulièrement lors de périodes achalandées.
Renvois :
Renvoi sous 30jours. L'acheteur paie les frais de port du renvoi. En savoir plus- pour en savoir plus sur les renvois
Paiements :
     

Magasinez en toute confiance

Garantie de remboursement eBay
Recevez l'objet commandé ou obtenez un remboursement. 

Informations sur le vendeur

Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :314798220543
Dernière mise à jour : sept. 15, 2023 11:45:34 HAEAfficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications

Caractéristiques de l'objet

État
Très bon: Un livre qui n’a pas l’air neuf et qui a été lu, mais qui est en excellent état. La ...
Title
Reaching and Teaching Through Educational Psychotherapy: A Case
ISBN
9780470512999
EAN
9780470512999
Subject Area
Education
Publication Name
Reaching and Teaching Through Educational Psychotherapy : a Case Study Approach
Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
Item Length
9.1 in
Subject
Educational Psychology, General, Special Education / Learning Disabilities
Publication Year
2007
Type
Textbook
Format
Perfect
Language
English
Item Height
0.4 in
Author
Gillian Salmon, Jenny Dover
Item Weight
8 Oz
Item Width
6 in
Number of Pages
148 Pages

À propos de ce produit

Product Information

This introduction to educational psychotherapy outlines the insights that will be of interest to teachers by discussing troubled children in the classroom who resist efforts to teach them. Its evidence-based approach allows teaching with confidence, and a clear understanding of the role of educational psychotherapy in the classroom. The book comprises four case studies of educational therapy work with children, chosen for their narrative interest and the variety of the children's difficulties and backgrounds. As the stories of three boys and one girl unfold, the links between their learning difficulties and their social/emotional development become clear. Later chapters develop understanding of this way of working, with detailed accounts of how to assess suitability for educational therapy, psychoanalytic concepts underpinning the approach, and techniques and materials used in individual and classroom work.

Product Identifiers

Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
ISBN-10
0470512997
ISBN-13
9780470512999
eBay Product ID (ePID)
60455890

Product Key Features

Number of Pages
148 Pages
Language
English
Publication Name
Reaching and Teaching Through Educational Psychotherapy : a Case Study Approach
Publication Year
2007
Subject
Educational Psychology, General, Special Education / Learning Disabilities
Type
Textbook
Subject Area
Education
Author
Gillian Salmon, Jenny Dover
Format
Perfect

Dimensions

Item Height
0.4 in
Item Weight
8 Oz
Item Length
9.1 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2007-014667
Dewey Edition
22
Reviews
"It would be of particular interest to educational and child psychologists, social, emotional and behavioural support teachers, those who work with children in specialist education settings and with the education of children in care or in fostering and adoption situations." (The British Psychological Society, 1 June 2011), "My congratulations to the authors for producing this excellent introduction to the theory and practice of educational psychotherapy." (Professor Ron Best, Roehampton University)
Dewey Decimal
371.9
Lc Classification Number
Lb1029.R4s24 2007
Table of Content
Acknowledgements. 1. Introduction. 2. Case Study of Osman, a withdrawn child who cannot make connections. 3. Initial assessment of emotional factors contributing to a child's learning difficulties. 4. Case Study of Maria, whose learning is inhibited by rejection, separation and loss. 5. Ethical considerations when working therapeutically with children. 6. Case Study of Tariq, a child persecuted by destructive phantasies. 7. Ongoing assessment and techniques used in individual and classroom work. 8. Case Study of Kevin, an insecure child among unpredictable adults. 9. Ways in which endings and beginnings affect a child's capacity to learn. 10. The network - the complex task of working with parents and professionals. 11. Conclusion. 12. Glossary of Terms Used. References. Index.
Copyright Date
2007

Description de l'objet du vendeur

Informations sur le vendeur professionnel

Numéro de TVA :
  • GB 724498118
Awesomebooksusa

Awesomebooksusa

97,9% d'évaluations positives
1,2M objets vendus
Visiter la BoutiqueContacter

Évaluations détaillées du vendeur

Moyenne au cours des 12 derniers mois

Qualité de la description
4.8
Justesse des frais d'expédition
5.0
Rapidité de l'expédition
4.9
Communication
4.9

Catégories populaires de cette Boutique

Évaluations comme vendeur (515 064)

m***h (288)- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Came early, in as good as possible condition.
c***e- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Just as described with fast shipping. Just the way eBay should be.
c***e- Évaluation laissée par l'acheteur.
Dernier mois
Achat vérifié
Just as described with fast shipping. Just the way eBay should be.

Évaluations et avis sur le produit

Aucune évaluation ni aucun avis jusqu'à maintenant.
Soyez le premier à rédiger un avis.